Karnaval en Christoffelberg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geralda & Minke - WaarBenJij.nu Karnaval en Christoffelberg - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Geralda & Minke - WaarBenJij.nu

Karnaval en Christoffelberg

Door: Minke & Geralda

Blijf op de hoogte en volg Geralda & Minke

10 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi allemaal!!

Eindelijk weer een berichtje uit het zonnige Curaçao!! De karnaval is hier helaas ook weer voorbij, we hebben het 3 dagen meegevierd. Voor Minke was het de eerste keer karnaval en dat op Curaçao.
Wij zijn begonnen op donderdag 27 februari bij "Alles Kids" onze stageplek. Alle kinderen kwamen verkleed en hebben met z'n allen lekker gedanst.
"S avonds hadden wij een Jump in, dit begon om 19:00 uur 's avonds tot 23:00 uur. Wij kregen een shirt, licht staven en licht kettingen. Toen hebben wij 2,5 uur door de straten gelopen met allemaal mensen achter een wagen met muziek en achter ons een wagen met drank :D Goede start voor de Karnaval.

Zondag zijn wij samen met de buren naar de grote parade wezen kijken, wij hebben helaas 2,5 uur moeten wachten (want ja het gaat hier allemaal nier zo snel). Uiteindelijk hebben wij de parade voor de helft gezien, want wij waren een beetje klaar met het wachten en de felle zon. Het was mooi om te zien maar wij hadden meer uitbundigheid verwacht.
"s avonds gezellig Sushi gegeten met de buren en wezen stappen bij Wet & Wild, daar hebben we de verjaardag van onze buurman (Pakvis) gevierd om 00.00.

Dinsdag avond was de afsluitende parade hier zijn wij samen met onze begeleiders van Alles kids (Jelissa en Nadiene) naar toe geweest. Dit vonden wij de leukste avond lekker gedanst, veel lokale mensen en alle wagens en pakken waren verlicht.

Op onze verder vrije dagen zijn we naar 2 hele mooie stranden geweest. Super blauwe zee, mooie vissen en een wit strand. Elke keer weer een "wauw"momentje als je aankomt.

Vrijdagochtend de Christoffelberg beklommen. Vroeg ons bedje uit, om 6 uur in de auto en om kwart voor acht begon de klim. Pittig maar zeker niet te zwaar. Mooie hertjes gezien, groene vogeltjes, leguanen en een rat.. 100 meter voor de top werd het klauteren geblazen. Maar we hebben beide de top bereikt. Wat was het uitzicht prachtig!! De daling viel wat tegen. Voornamelijk Minke vond het een beetje eng. Grote stukken klif waarvoor zij te korte benen had. Maar met wat gehang en getrek aan Geralda zijn we ook samen weer beneden gekomen:D.

Zaterdag eind van de middag zijn wij nog wezen kijken naar een zwemwedstrijd. Jose (zwemmaatje van Geralda) deed mee aan een de wedstrijd. Wij hebben samen met tess en carolien haar goed aangemoedigd met als resultaat allemaal goede tijden. Het begon bij Geralda een beetje te kribbelen dus wie weet zwemt ze hier ook nog een wedstrijd. Naar de wedstrijd hebben wij met z'n alleen gegeten en hebben een drankje gedaan in het café tegen over het studentenhuis waar jose, Carolien en tess wonen. Het was een gezellige avond!!

En dan komt volgende week al het eerste bezoek, namelijk de papa van Minke en z'n vriendin. Wat gaat de tijd snel!!! Wij hebben er zin in dat ze komen!!

• 10 Maart 2014 - 19:27

Barbara:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Genieten doen jullie wel en zo hoort t immers ook!!
    Veel plezier en succes met de stage (ook niet onbelangrijk :).

• 10 Maart 2014 - 19:37

Lisa:

Erg leuk om te lezen!! Leuk dat jullie ook de carnaval hebben meegemaakt!!
    Heel veel plezier mog en geniet ervan!

• 11 Maart 2014 - 13:52

Marlou:

Wat een mooie foto's!
    Wat gaaf allemaal! Geniet er nog van:D

• 11 Maart 2014 - 19:03

Diny:

Hallo Dames
    Wat een mooie foto,s ik zie jullie genieten wel Nog heeeeel veel plezier
    Geniet er van
    Gr Diny en Balou

• 16 Maart 2014 - 14:57

Hupsel City:

Hallo bruine ladies,

Wat een geweldige foto's en wat een natuur, mooi hoor die leguanen, wel schrikken dat je ze zo tegenkomt. Hier zie je ze alleen in de dierentuin...

En wat zijn jullie bruin.

Daar is carnaval wel wat anders als hier, lief de kinderen met een soort koekhappen ???

Heel veel plezier daar.

Lieve knuffels uit Hupsel City

• 17 Maart 2014 - 22:04

Buurvrouw Riet:

Heerlijk zo'n stage het ziet er mooi kleurrijk uit.
    Geniet ervan.
    Welke plaats zitten jullie? Mooi strand.
    Ik vraag maar wie weet winnen we de postcode nog eens!!!!Groetjes Van Harry en Riet ten Hoopen.